Ebbas allergi.

Imorse var vi hos veterinären för att uppdatera status på allergi behandlingen på Ebba.
Hon har ju fått kortison tabletter sen hon var 1 år och det har funkat jätte bra.
Jag har känt lite på senaste tiden att jag skulle vilja hitta en annan lösning till henne då jag inte tror att kortison är det bästa i långa loppet.
Veterinären sa att om Ebba svarar bra på kortisonet så är det det rätta för henne.
Men hon förstod samtidigt min tanke. Det finns andra mediciner som funkar som hjälp mot allergier men hon sa att dom sällan funkar och hunden får må dåligt ändå.
Men det finns ett annat alternativ och det är att ta tester för att se om hon är allergisk mot nåt luftburet.
Priset för denna process ligger i slutändan kanske på 9000 om man ska vara krass.
Jag säger inte blank nej då jag vet hur mycket hon lider när hon väl får sina sessions med kli på hela kroppen.
Men jag fick utskrivet 2 uttag av kortison tabletter och jag känner ändå att detta besök var bra då många har sagt till mig att det är dåligt att ge henne dessa tabletter.
Vilket dom är i långa loppet men samtidigt så är Ebba inte ensam om att äta dessa som kurer då och då och då känns det bättre för mig.
Och när veterinären säger att det är det bästa alternativet så tror jag på det.
Så länge hon mår bra så mår jag bra.












One Love




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0