Mitt hemliga uppdrag..

Gick på konsert ikväll och det var så jäkla bra.
Hade aldrig hört dom som spelade ikväll innan så jag blev glatt överaskad.
Kommer lätt att köpa vinyl med Israel Nash gripka och Johan Örjansson.
Örjansson var som en svensk Ray Lamontagne och Israel var Israel men jag tyckte det var mycket Van Morrison/Neil Young över honom. Gillade det stenhårt. Huvudakten på dessa 4 soloartister som hade sammanstrålat för en gemensam konsert i lilla Piteå var Will Kimbrough och han rockade gitarren ordentligt. Fick till ett videoklipp där det blev mycket slide och hans fina plockande. Sen sist men inte minst så var den kvinnliga artisten som hette Brigitte Demeyer så jäkla lik Sheryl Crow i tonen och hon var likt dom andra väldigt grym.
Väldigt trevlig torsdag och jag kommer nog att behöva beställa hem ett lass från Ginza.
Sen har jag insett att jag måste lära mig att vrida mobilen när jag filmar för det blir så dåligt när man håller den normalt. Lite tråkigt .. men budskapet går nog fram ändå..



Detta klipp är med Israel..






Här har vi den svenska Ray alltså Johan Örjansson..




Detta klipp är helt underbart.
Israel berättar lite om hans vardagsliv.....






Lite mer Israel..





Detta klipp är med Will och han är ju grym..




Har massa mer klipp som jag lägger upp sen.









One Love

Kommentarer
Postat av: Ulf Dahlgren

Hej, kul att du tycker Johan är bra, han kommer från Falkenberg där vi ordnar denna typ av konserter. I lördags var Johan med band support till Israel Nash Gripka på Grand och den 29/3 kommer Will och Brigitte hit. Har du några fler klipp från spelningen får du gärna skicka till min mail. Du kan läsa mer på www.granstigen.se eller "Rootsy Live Falkenberg" på facebook.

2012-03-16 @ 15:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0