Sommarens åskväder.

Idag har det åskat så in i kaklet.
Det small så hårt utanför huset att jag nästan trodde att nån avfyrade nåt gigantiskt maskinvapen.
Innan det hände så hade jag räknat sekunderna mellan åskan och blixten och det kändes som lugnt att ha på en lampa och dator men jag fimpade resten av kontakterna i huset bara för att vara säker.
Gick kanske bara 5 minuter och då tok small det så jag var tvungen att titta ut genom köksfönstret för att se så att ingen var utanför och härgade krig.
Kökslampan slockande och 2 sekunder senare tittat jag på min dator och ber till gud att den klarade sig.
Det verkade stabilt så jag drog ut sladden och stängde ner.
 
Jag gillar åska och blixt men jag har inte varit med om att det kommit så nära att det känns som att den knackar på dörren.
 
La mig i soffan med en hund som diggar läget och sover sig genom vädret..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
One Love
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0