Getingbon bla.

Vet inte om jag berättade om i somras då jag fann diverse kryp som man inte vill finna i hushållet.
Fläskängrar bland annat.
Och jag ryser bara vid tanken av dom där gangstrarna som tar sig in.
På sommaren kan dom ju flyga in och eftersom dörren har stått öppen typ hela sommaren så är det ju inte så konstigt. Men en tanke slog mig igår att när antizimex var här i somras för rutinkoll och kolla fukt så sa han att det fanns ett gäng getingbon i taket men att det inte var nån större fara.
Grejjen är att han sa också att det inte var hans avdelning och att vi borde kontakta en annan avdelning om det.
Men eftersom det inte kändes så akut så gjorde vi som ingenting och det kanske var likabra eftersom det var sommar.
Idag klättrade vi upp och kröp in i takluckan och fann.... 30 bon.
Ett av dom var ca en halvmeter stort.
Ängrar älskar ju dessa bon så förhoppningsvis är några eliminerade tills nästa sommar.
Nu är dom borta och jag hoppas med hela kroppen att det kommer göra skillnad.





One Love






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0