Virus funderingar.

Nu har jag varit sjuk i över en vecka.
Ska jag räkna uppstartnings-fasen av sjukan så är det nog 2 veckor.
För ca 2 dagar sen trodde jag att jag var frisk.
Började göra lite saker i huset och gick första långa promenaden.
Det var falskt.
Vaknar alltid med en matthet i kroppen, jag sover hur mkt som helst, hostar och sjukt ont i huvudet.
Räknas det som sjukdom eller är det nåt man får leva med när man haft virus?!
Är det bara att träna och göra saker trotts att det känns som att jag ska dö.
Hade jag haft ett jobb så hade jag nog varit där nu tror jag.
Beror väl på vad jag jobbar med, men jag är ju inte sängliggande eller febrig så då ska man väl på jobbet.
Men jag är ju sjukskriven och då är jag ju naturligtvis hemma ändå.
Vilket då ger mig chansen att bli frisk snabbare och smidigare.
Men den här övergången är otydlig.
Jag hatar att vara orörlig.
Känner hur min kropp förtvinar och muskelminnet är raderat.
Sitter och funderar om min kropp har blivit så trött av viruset att den inte vet bättre än att vara trött.
Detta virus kanske har snott min 27 åriga kropp och jag har fått en permanent 70 årings.
Är det såhär det ska kännas nu..

Kan man vara sjuk i virus i 3 veckor?!!



One Love 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0