Skivor och Skivor!!

Förr i tiden var jag ett cd freak.
Jag beställde lådvis med skivor från ginza, mer än en gång i månaden och det var inte konstigt att jag var fattig trotts att jag hade ett heltidsjobb och ensamstående.
Men det avtog nångång när jag förstod att cd skivor inte har samma kvalla som Lp skivor.
Dvs att materialet på cd skivan försvinner efter ex antal år, många år visst, men det försvinner.
Då försvann mitt intresse tror jag. Eller så blev jag klokare med pengar. Tveksamt.

Men jag sa samtidigt att jag skulle övergå till att kolekta Lp:s.
Nu har jag en fungerande Lp spelare så nu är det bara att köra i vind.
Så i framtiden kommer jag att jaga bra Lp:s och min önskedröm skulle vara att få alla mina cds i Lp format.
Jag ska göra mitt bästa och kommer som vanligt lägga ut sjukt viktiga bilder på dom jag köper.
Fatta att få ha alla Tool, Led Zeppelin eller varför inte Soundgarden i Lp:s, herergud så mäktigt.

Lp:s for life!








One Love




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0