Lilla My!







Här är den lilla raringen som jag börjat hänga med.

Idag klippte vi henne så slipper hon svettas så mycket när vi tränar och hon blev så fin.
Guldhästen kom fram.
Det är så kul med ridningen, men jag känner att jag har en del att ta igen.
Just nu lär jag mest känna mysan och känna efter hur vi ska lägga upp träningen.
Kommer att behöva jobba på hållningen och min reaktionsförmåga i vad som händer i alla steg, jag känner då och då när jag rider att jag tappar henne för att jag tänker på saker som jag ska göra 15 steg framåt, men nu snackar vi mer finlir så jag måste säga att det går riktigt bra.
Ge mig en månad så är jag nog tillbaka i sadeln igen :)
Tanken är att jag ska träna henne för att bygga upp muskler och kondition så hon blir redo för en ev dräktighet.

Kul kul kul.
Mysan är en hopphäst och jag dressyr-ryttare så jag tror det här kommer bli svinkul för jag diggar ju hoppandet också, och det lär ju bli ruggigt trevligt då hon är en väldigt bra hopphäst.
Livet i altersbruk har helt plötsligt fått mycket mer innehåll och värde.

Idag körde vi mest skritt och lite trav på volt för att mjuka upp.
Kommer bli mycket sånt jobb, mjukgörande och volter. Igår körde jag lite intervall i trav för att fånga upp henne och så tror jag hon tyckte det var lite roligt.
Om jag drar dit på dagen nångång framöver så måste jag ut i skogen och kolla läget, alltid kul att upptäcka nytt.






One Love






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0