Härlig jävla dag.

Utan alla hästar som jag haft att göra med under min barndom räddade mig från mycket.
Dom blev min familj bitvis och har gett mig så otroligt mycket när jag tittar tillbaka.
Allt jag kunde se mig göra var ju att arbeta med hästar och så gick jag och blev allergisk.
Och det går ju inte att jobba med nåt man är allergisk med.
Jag blev rätt ledsen, fick sälja hästarna och bara inte det, jag fick ge upp det enda som fanns för mig igentligen.
Kunde inte ens se mig själv bara ha en häst att latcha med då det gjorde så ont att jag inte fick leva nära det enda jag tyckte var värt. Leva och utvecklas med hästarna och kunna vistas mycket i ett stall.
Nu har det gått ca 10 år sen jag sluta och jag kan meddela att nu är jag tillbaka.
Har hittat en jätte fin hästgård ca 5 kilometer från huset där dom har uppfödning med bra hästar och unghästar som tränas mm. Det bästa med stället är att det är sjukt fina människor som jag känner att jag tycker om efter en dag.
Jag är helt såld.
Har fått förtroende att träna en rackare som har varit med och tävlat mkt och nu stått ett tag och ska sättas igång.
Det UNDERBARASTE med denna häst är att hon påminner så mycket om Lillan och jag älskar att jag har ett mål att nå. Jag älskar mål och att jag gör nån jävla nytta och får ha kul.

En sak till som är helt frikkin fab med detta ställe är att dom har lösdrift med hästarna.
Det finns ett stall där man kan ta in och sadla och tvätta osv men halvbloden går ute på vintrarna.
Halvblod! Jag trodde att den enda hästras jag skulle kunna ha i min framtida (det finns planer) lösdrift var typ nordsvensk ardenner mm. Stora rackare som klarar kylan i norrland. I norrland finns det lösdrift med halvblod.
Förstår du vad detta gör med mig?!
Jag blir helt galen av pepp och känner att kanske jag, denförlorade hästtjejen, kan få ta upp allt igen..
När jag provred Lilla my som hon bla har som nickname, så blev jag så glad. Jag kan ju det här, jag är ju så jäkla bra på att rida och det är helt galet att jag glider in på detta bananskal mitt ute i skogen.
Jag måste gjort nåt bra nångång.

Hela dagen har varit omtumlande och jag har vilat och just nu blivit klar med 2 rulltårtor som jag ska ge en till min hyresvärd som introducerade mig till detta klina gäng och en ska jag och fågeln äta för ATT dom är så goda.
Jisses.









One Love




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0