Järnia.

Igår tog jag min långpromenad som vanligt med utan Ebbot.
Jag får ju bära henne halva vägen när det är blött på vägen.
På eftermiddagen åkte vi till skell för att dra till järnia och hälsa på mamma.
Fick ju 2500 kr i värdecheckar av våran hyrsvärd och shopping-tarmen ville ha sitt.
Vi fick med oss:

*Värmepistol
*Slipmaskin
*Avbitare
*Dörrmatta
*Bestick

å massa annat rat.

Tanken var att vi skulle köpa färg till trappen men det var för svårt att diskutera med järnias skellefteå personal.
Asså herregud.

Jag: Vi skulle vilja köpa färg till våran trapp, typ almoge blåish.
Skelltant: Jaha jaaa ja, jag vet då int vad du mena me almåge blåå.
Jag: Ja, men den där blåa som man ofta hade.
Skelltant Nää, här får du färgskala att kolla på.
Jag: Ja, men den där tror jag på.
Skelltant: Men nääää, det där går ju int, int kan du ha den där färgen på trappen, heee gå int.
Jag: Ehhh ok.
Skelltant: Den här ska du ha, den är fin.
Jag tänker: Okej vi skiter i det här.

Ska ta med mig en liten träburk som jag har i trappen som färgexempel nästa gång.


Fortsättning:

Skelltant: Är trappen i trä eller?
Jag: Jo, det har varit sån plastmatta som vi tatt bort så nu är det trä.
Skelltant: Jaaaa oj då, då har ni MYCKET jobb framför er.
Jag: Vi har tagit bort mattorna.
Skelltant: Allt lim då? är det borta?
Jag: Jo.
Skelltant: Jaha, ok (lite besviken)

Vi var otroligt peppade att handla färg.


Sen drog vi till mamma och kollade hockey.




One Love







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0