Astma och motion.

Igår bytte jag ut min långpromenad till att ta cykeln och pumpa samma runda som ligger på 6 kilometer.
Var lite trött igår så jag tänkte att det skulle bli en lättare träningsrunda eftersom cykeln som bekant då rullar.
Men helvetet heller.
När man går den här rundan så är uppförsbackarna sådär härligt lidliga när man tar i lite men skulle man springa så skulle man ju dö.
Jag verkar ha nån förskönad bild av cykling. Antagligen för att jag alltid haft bra kondis och aldrig sett det som nåt jobbigt. 
Senaste månaderna har jag ju haft det lite bråkigt med lungorna, varit inne på vc och tagit tester osv.
Slog mig efter cykelpasset igår att det faktiskt inte är så bra med lungorna.
Visst det brände i låren också men nu när jag sitter här och skriver så har jag en sån astma hosta.
Läkaren sa ju att jag skulle ta astma medzen varje morgon och kväll men jag är lite slarvig kan jag väl medge.
Så jag ska skärpa mig. Blir bara så irriterad angående det där eftersom jag aldrig behövt skiten.
Så. Jag ringde vc nyss och dom ska ringa mig på ett tag och då ska jag fråga om det händer nåt med mina tester och om jag kanske tom måste komma in och inhallera sån där spässiäll luft igen.
Jag är less på kass lungan.
Om en månad ska jag ju börja springa istället för att gå och då får jag verkligen inte ha nå skit kvar.
Idag ska jag cykla till affären för att handla 2 liter mjölk.
Dagens motionsrunda ligger på 16 kilometer.
Ha.



One Love




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0