Nöten ej knäckt

När vi var i piteå så fick Ebba åka till veterinäreni början av veckan.
I fredags förra veckan så var hon lite slö och en smula energilös men inget jag anmärkte på då.
Lördagen började hon dricka kopiösa mängder vatten så hon såg ut som en vattenmelon.
Halsade först 2 skålar vatten, sen hittade jag henne i duschen där hon hade skam blicken och slickade vattnet som låg kvar på badrumsgolvet.
På söndagen ringde vi jourveterinären och han tyckte direkt att hon skulle komma in för koll.
Men då jag sa att hon hade humöret uppe så kunde vi vänta tills dagen efter då det skulle vara öppet på kliniken.

Natten gick och vi drog till veterinären.
Hon var mycket piggare men jag ville ändå göra en rutinkoll.
Ingen feber och blodprov som kollade ev diabetes eller tarmfel visade inga tecken på error.
Men hon hade en hög sänka.
Ebbot ska tydligen ligga under 35 och hon låg på 57.
Det betyder då att hon förmodligen haft/har en infektion i kroppen.
Jag hoppas verkligen att det är så för annars kan det betyda att hon bär på nåt värre, typ cancer osv.

Som sagt hon kändes piggare på måndagen och idag är det onsdag.

Imorse vaknade hon pigg och pepp på kisspromenad trodde jag men det blev kobete på gräsmattan och sen in för att borra ned sig under täcket.
Visst hon kan ju vara dålig i kistan och därför äter hon gräs, det har hänt förr men vad som gör att jag blir lite orolig är att hon inte reagerar när jag sprungit på stan en snabbis och inte ens klivit upp ur sängen för att kolla VEM som kommer in i lägenheten.

Försökt locka upp till dans men det erkänns inte av ms Ebbolott... inte ens korv.

Linda och Alice ska komma och hälsa på alldeles strax och då får vi se hur sjuk Ebbot på riktigt.





Baby.



One Love




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0