Smaltjock

Ibland har man dåliga dagar då det mesta är sämst med en själv.
Det spelar som ingen roll om man tänker i andra banor eller äter en slev choklad, det är som bara givet att det är en dålig dag.
Jag hade en sån igår.
Jag känner mig som den fulaste flickan i världen och jag är sjukt smaltjock.
När jag har en sån gnälldag och kallar mig tjock så får jag ofta höra att jag inte är tjock, och det är ju klart att jag vet det, jag är ju rå smal.
Men det jag menar när jag säger det är att jag är tjock i en smal kropp, smaltjock.
Jag känner mig otränad och att min kropp enbart är uppbyggd av fett och allt som är fel, gärna snedvriden anatomi när vi ändå är igång.
Jag är inte tjock och jag är inte smal, jag är smaltjock.

Ser gammal och grå ut, typ runt 78 års snåret och det är dags att kasta in.
Sånna dagar beror ju ofta på att jag har hakat upp mig på nåt och självklart ska jag vara hårdast mot mig själv och syna allt jag är.

Sen är det ju så att jag är medveten om att jag är skitfin både inne å utanför det just då sjunkande skeppet men det spelar som ingen roll, har absolut ingenting med saken att göra.

När jag är låg så är jag smaltjock.
Smaltjock.







One Love















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0