Hostans återkomst

Igår var jag rå matt och tog faktiskt en siesta på eftermiddagen.
Var inte ett dugg orolig att jag skulle ha svårt att somna på kvällen.
Harvade family guy och lite its always sunny in philandelphia fram till 00.30 ialf vilket känns helt ok rent dygns mässigt.
Men sen vaknade jag kring 02.30 av att jag är helt sjöblöt i svett och hostattackernas hostattack var igång.
Sprang till toan och hostade ut lite slem och sånt man gör när man har rethosta.
Men fan heller, slutade inte med lite slem, min hals drog fram the big guns och tyckte jag skulle spy i typ 15 minuter.
Från att vara yrvaken gick jag till att stå och spy, hosta, spy hosta osv.
Tittade mig själv i spegeln efter några minuter och tänkte kolla om nån kunde förklara denna aktivitet, varför jag?!
Fick inget svar men jag insåg att jag är rätt söt när jag står och spyr mitt i natten.
Synd att jag inte har fejjan.

Efter toahänget så gurglade jag mitt jodd och gick kraftlös till köket och gjorde bubbelvatten och tog en näve popcorn så kroppen fick nåt att sova på. Varför popcorn kan man ju undra, var nog mest för att det var närmast till hands på köksbordet.
Att göra bubbel var krävande nog.

Kröp ned i en relativt blöt säng och kände mig väldigt ensam och skör i behov att närhet efter den där incidenten.
Tur att jag alltid har familjen Griffin och bubbelvatten i alla väder.

Slapp ligga och hosta ialf, så jag somnade direkt och vaknade faktiskt utan hosta.
Men DET vaknade till när jag klev upp för att dricka ett glas mjölk.
Kanske måste erkänna att jag är lite sjuk?!
Har dragit på det nu i 3 dagar och till och med gymmat bara för att bevisa att jag kan.
Visst är det väl så att man får träna så länge man inte har feber?! har funkat hittills ialf utan hjärtproblem.

Idag blir chillers ina tha baesmänt ialf på förmiddagen och mår jag bättre på kvällskvisten så får jag tilllåtelse att springa på gymmet då.

Igår körde jag ett Bp pass fast i gymmet med mig själv som instruktör.
Nåt som funkar jätte bra när jag ska köra ben/rumpa är att jag gått över från vikter på stång till benpress maskinen. Slipper hålla balansen när det blir sådär jobbigt ont vilket ger mig utrymme att pressa mer.


Nåå ialf, denna dag kommer jag att ägna mig åt att gurgla jodd och ligga i sängen.
Kanske en kopp te i solen..

Snälla låt mig slippa feber och snor, Mad-Hostan räcker gott och väl.






One Love















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0