The Dentist

Snart är det fredag och då har jag tid hos tandhyginisten efter 6 års uppehåll.
Känner att jag borde bli slagen på fingrarna för att jag inte tagit mig dit mer än vad jag gjort.
Anledningen till varför jag inte gått dit är för det första för att jag aldrig haft problem med tänderna.
Men det var ju 6 år sen, Johanna.
Sen så blev det ju en moderat tillställning för några år sen att gå till tandis och det funkade inte när man var student.
Inget jag prioriterade med andra ord.
Tänderna är nånting man ska ta hand om och man bör ju styra upp så dom får behållas så länge som möjligt.
Rent instinktivt så känner jag att mina tänder har det bra, kanske nåt hål?! elr början till hål.
Har aldrig haft ont elr problem som jag känt av.
Ett besök kostar runt 600 kr och då röntgar dom och kollar grundligt.
Har också tänkt be om att dom putsar till dom så dom blir vitare.
Om jag inte minns fel så lägger staten 300 kr vart tredje år på oss svenskar som då sparas om man inte andvänder dessa.
Jag hade 600 kr innestående så jag slipper betala för detta besök.
Därför hoppas jag till tusen att jag inte har nå hål elr rat som måste fixas.
Snusningen lär ju komma upp som ett hett samtalsämne har jag på känn.
Tandkötten tar ju lite skit av det men å andra sidan så förhindrar snuset hål och bakterier.

När jag gick i 6an och gick på en tandkoll i lövånger så såg tandläkaren att jag snusade.
Han frågade först lite försiktigt om jag snusade, jag sa självklart nej.
Han mumlade nåt och sen minns jag så väl vad han sa än idag:

Snus är bra för det håller borta bakterier och förhindrar hål.

Kanske inget man ska säga till nåt liten skitunge som snusar men nånstans tycker jag att han var en rolig prick.

Nåväl, jag hoppas det går bra på fredag!












One Love











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0