Bye bye Toyyan bye bye ...

Jag och kaptenen intar toyyan för att åka till mamma och äta middag.
Vi tar oss till rödljusen i centrala skellefteå i rusningstrafiken och bilen dör.
Stess!!
Vi står först i kön så jag slänger mig ut och börjar dra bilen från vägen.
En snäll herre som korsar gatan hugger in och hjälper, situationen blir mindre jobbig.
Jag tackar för hjälpen och börjar genast ringa efter hjälp.
Det uppdagas till slut att det är en packning som gått.
Nu står hon på parkeringen och skäms, och jag ska försöka hitta nån människa som är duktig på att laga.

Dagen i helhet har varit grym.

Ebba har fått medz mot sitt helvetesklii och mår hyffsat.
Att det är rötmånad gör saken grymt mycket jobbigare för min älskade lillröv Ebbolott, men hon är en trouper som vanligt.
Nu ligger hon och sover.
Tar på krafterna att behöva klia sig hela tiden.



Nu ska vi lyssna på skellefteås alldeles egna radiokanal och bli kristna.
Känns så passande att lyssna på den kanalen då min radio är född på 50 talet.


One Love






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0