Finska polisen tog mig !!!

Igår åkte jag från Luleå till norra Finland, alltså cirkus 100 mil 
Allt gick som det skulle dom första 40 milen sen började vägen bli full av lastbilar och massa onödig trafik plus en sol i ögat. Detta resulterade i lite förseningar i mina beräkningar.
Efter ett tag blev det bara 80km/h hela vägen, jag var stressad och körde inte jätte fort men jag låg väl mellan 100-120 från och till..

Körde bakom en bingolotto volvo som även Svenska copsen kör med, jag fick en magkänsla om civil snutar och tänkte att här måste jag ta det lugnt, men samtidigt så tänkte jag att jag är ju ändå i finland.. där är det andra koder än sverige så jag körde om.
3 minuter senare kom en mötande bil fort och slog på blåljus (OH NO IM COUGHT) !!
Dom svängde in på min sida av vägen och jag fick pallnita från mina 100 km/h och kissade nästan på mig..

Blev intervjuad i deras bil ett tag ..
Några ord från deras munnar:

CRIME
DANGER
BILL

jag slapp dock spö straff och annan förnedring, men i slutändan var allt coolio!


2000 kr fattigare och jag åkte iväg



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0