Fixarens dag idag och jag ..

Är kanske tröttast i Skellefteå.
Men det spelar ingen roll när det är fixarens dag.

Shell är första stopp om ca 1 timme om jag gör som planerat.
Kåbdalis Chefen aka Kalle finns på plats då och jag ska försöka kirra gratis släp för ikväll.
Ska åka till Bureå och hämta fin fin soffan och ev ett bord som såg grymt ut, får se.
Sen en vända till Lövan och hämta mitt STORA staffli som jag kommer kalla mitt staffli härdanefter.
Den är i grunden en whiteboard, men blir tok bra som staffli, nästan bättre än det jag hade förr.

Har ju fått mig en liten "skaparverkstad" inpå lägenheten!
Där jag kan kasta färg på väggarna och ha rave party om så önskas.
Blev så otroligt uppspelt igår när jag skulle sova (såklart), låg och tänkte vad jag ska ha för projekt framöver.

Måla massa såklart, men jag ska ge mig in i hantverks branshen på en liten kant.
Sånna där tyg bonader man hängde, hänger i köket vill jag designa.
Alltså inte dom virkade med visdomsord.
Utan dom som är med mönster osv.

Sen när jag får roo`n att sitta ned ett längre slag ska jag faktiskt sy mig en tavla med visdom i, men först på listan när det gäller sånt är faktiskt ett lapptäcke med mormorsrutor.
Är sugen på ett som finns på tradera, men det kommer att gå ut för typ 1000 elr mer och då bygger jag själv.

Fick ett otroligt bra tips igår om att köpa virkade fyrkanter, dom finns ju på myrorna kupan, ja alla second hand.
Och så virkar jag ihop och designar det som jag vill ha den. Plus att den kommer bli mkt mer betydande för mig och framförallt roligare att se på när jag gjort den näääästan alldeles själv.

Näväl, ska även hinna till banken för att hämta ny internetdosa (sönder) och nytt visa (påväg)

Så banken, släp, hämta massa grejjer, köra allt till den nya lägenhetens förråd.

Lill tjejen som bor i min blivande lägenhet just nu är kanske den sötaste.
När jag kom för att kolla på den första gången var hon uppsminkad med rött läppstift, plattat hår och såg sådär uppstyrd estet ut. Tänkte att hon måste va typ 23 kanske, ung men inte under 18.
Igår när vi kom dit med sekretären och hon öppnade dörren trodde jag att ja kommit fel.
Hon var inte en dag över 18.
Men hon är en mkt snäll flicksnärta.
Hennes syster jobbar tydligen på OK, och hon erbjöd sig höra med sin syster om jag kunde få ta ett gratis släp på fredag så jag slipper lägga pengar på det. Hur söt är hon inte?!

Det finns hopp för framtiden kan man känna vid sånna tillfällen.


Snart börjar fixarens dag
Både jag och Ebba vill lägga oss under täcket, men det blir kaffe och sen iväg.









One Love






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0