Lite snack.

Att jag kan baka bättre än vad jag kan laga mat är ett jävla faktum.
Men en dish som jag har lyckats med att kirra en 10 poängare varje gång är mitt ihopkok av pangkaka.
Jo precis, pangkaka.

Idag var ugns-premiären med matlagning och jag styrde en pangkaka.
Jag vet inte vad jag gör för nåt som får den att bli så god men jag skulle kunna gissa på den generösa mängden av smör, salt och fläsk som gör susen...
Mkt smör är den stora räddaren i min matlagning likväl som grädde.

När pangkakan var klar gick ca en tredjedel till min mage med en givmild klick av grädde och jordgubbsylt.
Resten ligger i matlådor som kommer att ryka fort.
Rätt kul att jag är så otroligt peppad på mat och ugnen allra mest.
Vill bara baka röven av mig och göra god mat, har iofs rätt mkt att ta igen efter "camp-skell" 1 år.
Sen känner jag att det är ruggigt skönt att vara sysselsatt nu när jag slutar snusa.

Har varit snusfri över en vecka nu och tiden som varit har varit mörk och dyster men måste säga att jag har förvånat mig själv nå kopiöst vad det gäller humör och temprament.
Har kort stubin annars (blivit bättre) men att ta bort snuset borde genast ta fram evil saitan johanna trodde jag.
Men det som har varit mest framträdande är faktiskt deppen.
Det har känts som att livet är över och hopplöshet har varit verkligheten under dagarna, hemskt.

Men den tiden är förbi och det känns mkt mkt bättre.
Tror att nu när jag fått bort lägenheten i skell och min nya bas är i princip klar så blir jag tryggare och kan tackla ångest snus attackerna bättre.
Men några gånger under dagen skulle jag kunna kapa min lilltå för en snus skall jag väl erkänna.
Dock så blir det inte av.
Jonas skickade nå sluta röka piller som stimulerar belönings centrat (snusens uppgift) som funkar skita bra.
Han fick dom när han slutade röka men det är ju samma princip.
Uppskattat.


Nu ska jag äta apelsin och dricka vatten.
Mitt nya snus.



Bjuder på en bild från kåken där jag sitter just nu




One Love








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0