Överlägger

Ligger i sängen med pensionsärsbordet till lappen och räkningar och annat ligger framför mig ang maj månad.
Får nästan till den kritiska situationen när det gäller att överleva på en sjukskrivens ekonomi med en släng av för mycket optimism.
Jag har sökt ett nytt bidrag i min sjukskrivning som gör att jag får göra arbetspraktik, alltså gå från att vara sjukskriven 100 % till att ha möjligheten att aktiveras på en arbetsplats där jag får glida och på så vis komma ur denna sluttamp av utbrändhet.
Jaaa, jag är snart tillbaka!

Grejjen är att jag fick igenom detta för 2 månader sen och med det kom en lägre inkomst.
Men när man har aktivitetsstöd som det så jävla paragrafiskt heter, så har man möjlighet att söka om bostadstillägg.
Det behöver jag mer än mycket.
Jag har väntat på det i 2 månader nu.
Och det kommer inte att komma denna månad heller.
Pratade med en tant på fk i fredags som sa att det var längre väntetid än vanligt just nu så det var bara att bita ihop.

Och det är det jag försöker göra nu.
Jag försöker pussla allt vad jag kan.
Det fina är att man får allt retroaktivt så när jag väl får igenom det så får jag fylla hålen.


Hursom så kom jag och tänka på tv programmet, Lyxfällan!

Jag skulle kunna platsa i programmet ur den aspekten att jag knappt har råd att betala mina räkningar just nu.
Men det komiska är att jag är så jävla ekonomisk igentligen, kapitalet är dock fjuttigt värre.
Går inte att göra så mycket mer än vad jag redan gör.

Så Snälla Statsministern.
Säg åt folket på Fk att jobba lite extra så jag får tillbaka min ekonomi.

Tack på förhand

Johanna











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0