Avfettning av förrådet

Mitt förråd har jag inte lagt nån slags energi på eftersom gamla hyresgästers grejjer har varit ståendes kvar och jag har inte fått mig nån nyckel, och därmed inte parkerat nåt av värde där inne.
Här i veckan byttes vattenpumpen till huset ut och den är i mitt förråd.
Jag och min hyresvärd flyttade mina få saker och slängde annat som inte var mitt innan reparatören kom.
Nu idag la jag en och en halv timme på att skura upp detta stackars förråd.
Kan med all säkerhet säga att inte en människa har städat detta rum sen 1970.
Jag bytte vatten i skurhinken minst 7 ggr.
Sprutade hela golvet och bitvis väggarna med avfettningsmedel ala Linda och skrubbade som aldrig förr.
Jag är ganska noga när jag städar, men trotts det så gick det fan inte att få rummet tokrent.
Så jag nöjde mig med fårråds-rent.
Hämtade min bärbara garderob som har stått hos mamma och fyllde den med vinterjackor och annat.
Pyntade med en matta och känslan blev klaaart å betart.
Blev helt ok!








Im oUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0