Längesen sist

Tog kontakt med min kusin som jag inte pratat med sen jag var cirkus 12 år.
Vi hängde alltid varje sommar i Burträsk där hon bodde och där vi har en sommarstuga där alla mammas syskon brukade ta sina familjer och det var fullt hus. Trevlig tid!
Omständigheter gjorde så att vi tappade kontakten, man åker åt andra håll och livet händer.
Tänkte på henne och tyckte det var grymt onödligt att tappa kontakten pga byte av stad osv.
Nu är jag ju i Skellefteå och hon lika så. Hon har 2 hundar och lever sitt liv här.
Imorgon ska jag och Ebba åka och hälsa på hos henne och hennes hundar.

När vi var små kunde  vi hitta på hur mkt kul som helst av ingenting.
Det vi hade var skog, lite lägdor, träd att klättra i, hästhagar, fotboll, ja allt tillgängligt och ibland såklart åkte man in till samhället burträsk och köpte glass elr godis på tjorran om man lyckades tjata till sig skjuts.
Livet var inte så komplicerat med andra ord.

Spännande att träffa kusinen imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0