Uppdatering

Igår var jag och Linda på ett nytt gym som heter friskvårds kompaniet.
Efter många om och men och kass personal i kassan på FK fick vi vårat guldkort och vi kunde gå på vårat första pass.
Linda hade bokat upp oss på nåt som heter "Functional Power" och ingen av oss har provat det passet.
Jag läste passbeskrivningen innan och det skulle vara styrka stabilitet balans och kondition osv, väldigt blandat till afrikanska trummor i musikväg. Tyckte jag lät grymt kul och i mitt huvud jämförde jag med typ afrodance osv.
Väl inne i salen, vi ställde oss längst fram och det började lugnt å fint med uppvärming, benböj och rörelser med en pinne vi alla hade i nävarna som vi gjorde lite rodd rörelser och andra moves.
Det funkade bra, sen vart det mer benböj, och sen lite till, sen slutade det aldrig ... ja, så var det.
Efter typ 20 minuter var mina ben en blandning av spagetti/2 träpinnar.
Jag tok gymmade dagen innan så visst, jag hade träningsvärk men det brukar inte hindra mig..
Blev tvungen att gå lite på sidan och dricka vatten för en liten paus. Sen körde jag igen, för att sen pausa igen.

Jag har gjort många tunga moment i träningsväg, men detta tar fan priset.
Jag jämför dessa 50 minuter med första snowboard dagen när man är i fjällen. Går lite som att man skitit på sig och viks benet lite för mycket så viker den sig helt.
När vi skulle gå från lokalen och ut från gymmet var vi tvungna att gå en trappa ned.
Hahha, en jävla tur att det inte var mer trafik än bara jag och Linda för vi gick som vi båda hade blivit skjutna.

Både jag och Linda har ändå en grund form och lite mer därtill så jag får inte ihop våran totala kollaps efter passet och under. Men det är ju bara att inse att detta pass var elit. Mkt ben och snärtighet av rang.
Nåväl, jag är peppad och ser fram emot mer pass och gym.

Vi har ju kört Kickboxning i 2 veckor nu vilket var nytt och kul, men som det ser ut nu så byter vi ställe och kör pass istället.
Jag har lite dåligt samvete trotts att jag inte ens behöver, mot Anton, tränaren på KB som varit helt underbar och generös mot mig och låtit mig träna gratis KB och gett mig access till gymmet fast jag inte betalat en krona.
Självklart så säljer han in sitt ställe genom att göra så, jag gillar hans ställe men det vart billigare att ta på detta ställe och jag är en sucker för passträningen.

Jag och Linda har pratat om att skita i KB:n, och till 85% som läget känns nu så blir det nog så.
Tycker det är lite synd för det var kul att lära sig nåt nytt och sweet att titta, dräggla och lyssna på en snygg het tränare... ja så är det .......................
Nåväl, vi ser vart det barkat!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0