Ebbots kvinnliga besvär ..

Jag tror Ebba börjat komma in i för-löpen.
Alltså hon vill snart hitta en het Jack Russel hane och få kärlek, elr vid närmare eftertanke så funkar nog alla raser i hennes ögon när hon blir pepp.
Hon valde ju Benny (bishonfrise) som far till hennes valpar såå, Benny är dock jätte söt.
Men åter till hennes beteende, jag parkerade henne utanför Obs igår när jag bara skulle in en snabbis och köpa bakstuff till mamma. Normalt brukar hon sitta och frysa och se ensam ut. Är hon less så skäller hon direkt jag sätter fast henne, beror lite på dagsform.
Men igår när jag kastade ut ett getöga på henne så står den en gubbe och skrattar och försöker hälsa på henne.
Ebba är skogstokig, Käften går på henne och tänderna har nog aldrig varit så stora.
Jag går ut ur affären och frågar gubben om det gick bra, han skrattar åter igen och säger att det är ok.
Ebba ser mig och hon är orolig. Grejjen när hundar börjar löpa är att dom oftast blir tillbaka dragna och vill gärna sova och vara i en lugn miljö. Allt det där blir ju obefintligt när nån tjock Skäläftää gubbe står och skrattar åt skorpan när hon bara vill vara själv.
Jag tror man kan beskriva Ebbas känslor just nu som scen skräck elr torg skräck.
Nåväl, nu har jag gått in i hennes mode och försöker ge henne mkt soffhäng och inte allt för långa promenader.
Brukar inte hålla på så länge dom här perioderna, men det viktiga är ju att hon får känna sig trygg och få mkt korv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0