Springa!

Jag har aldrig varit en löpare för skojs skull.
Spelar fotboll tills jag stupat har jag gjort i många år men just det där med att springa utan anledning har jag alltid haft svårt för. För några veckor sen började vi dra till fotbollsplanen och sparka lite boll och när jag sköt utanför målet så fick jag lov att springa och hämta bollen i rask takt.
Det kunde bli många vändor ibland.
Efter lite skjutning och svärande så avslutades passet med lite intervall.
Senaste 2 veckorna har JAG  faktiskt sprungit både den stora och lilla rundan alldeles själv utan boll men med lite svärande.
Den lilla ligger på 3 kilometer och den stora på 5.
Nu när löpningsgurun är hemma igen så är vi ute och springer varje kväll.
Jag har spräckt den jobbiga jogging perioden, nu är det bara kul.
Det är så fin natur och många saker att springa till. Vattnet, bryggorna, jobbiga backen osv.
Min favvo är intervallerna, det ger så mycket resultat.
Run Run Run.


One Love



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0