Drömmen.

Inatt hade jag världens konstigaste dröm.
Jag drömde att jag stod vid en snöhög som låg mitt på en liten väg.
Det låg en hundvalp på snön som jag först trodde var död men efter jag rörde vid den så rörde den på sig och vaknade till liv. Sen när jag tittar lite närmare på snöhögen så ser jag att det ligger fler små hundar i snön.
Jag börjar gräva upp små stackars hundar som jag är helt övertygad om att dom är döda.
Men alla hundar jag hittar vaknar upp och är precis som valpar är.
Jag gräver längre ned och får se en liten tunnel där det kommer små bullterriers gående, en kull typ.
Jag tar så många valpar jag kan i en ikea påse och går längst en stig som leder till en dusch.
Ställer in ett gäng valpar som jag då tänkte tvätta upp så dom får lite värme från vattnet.
Men jag springer genast tillbaka för att ta ett lass till med valpar.
Var livrädd att det skulle komma nån bil eller liknande som skulle råka köra över dom.
Jag gräver vidare och plockar upp små chiwawer...
Sjukt stressad blir jag, det tar liksom aldrig slut med hundar.
Nästan som när det blir för många myror på samma ställe, det blir liksom äckligt.
När jag håller på med andra lasset av hundar i min blåa ikea kasse så kommer den första skåcken som jag ställt i duschen springandes sådär som bara valpar kan.
Dom tyckte väl att jag tog för långt tid på mig.
Det intressanta med drömmen är att jag var tok stressad för jag ville inte att dessa valpar och hundar skulle dö, jag ville rädda så fort som möjligt.
Men hundarna var mer än obrydda, som att dom låg i solen och hade obegränsat med mat och vatten.
Det var som att jag väckte dom från snö ideet och dom var redo för bus.
Jag agerade som en ambulans personal i kris situation.

Kul med drömmar.









One Love





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0