Astman

När jag var cirka 13 år tror jag så fick jag astma och började andvända Bricanyl då och då.
Jag fick aldrig anfall men svårt att andas och hostan kom ibland.
Har inte haft märkbara problem med astman, har aldrig känt av den på flera år.
Men dom senaste veckorna har jag känt av astman varje dag.
Jag hostar och andas tungt bitvis.

Min teori om den jävulskt påtagliga iriitationen i min hals och lunga är att det började när jag målade på nocks.
Direkt man känner av andnings svårigheter, stora som små så måste man ta medicinen eller uppsöka läkare.
Jag har inte gjort nåt av dom.
Nu när jag var hemma så hittade jag nån gammal bricanyl som jag tar nu varje dag+ allergi piller som jag köpt på apoteket.
Tar jag inte allergi pillerna så rinner det i ögat och rinnsnoret kommer.
Dock känner jag att bricanylen inte funkar, vilket säger åt mig ännu mer att jag måste till läkare.

Inte så konstigt att jag är trött hela tiden och allt är jobbigt.
Jag får ju inte nog med syre.

Varför tar det emot så att uppsöka läkare.






One Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0